Se upp i backen!

Vi hade en fantastisk dag i skidbacken i går. Lilltjejen behövde två åk men sedan kom allt tillbaka och det gick hur bra som helst! 




Jag åkte också men var väldigt försiktig. Frakturen är ju läkt men det gör fortfarande ont i armen och att trilla och ramla på den fanns inte riktigt på kartan. Jag klarade stötarna från stavarna helt OK, däremot kändes det att greppet i vänsterhanden inte är som det skall. I bland ville helt enkelt staven inte lyfta sig... Längtar så efter att kunna susa ner för backarna som vanligt! Är man uppväxt på ett par slalomskidor (även om det tyvärr blir alldeles för sällan man åker nu för tiden) så vill man ju kunna stå på ordentligt! Nu är vår förhoppning att operationen skall gå bra på måndag och att läkningen skall gå så pass fort så att det finns en möjlighet till en senare skidresa innan säsongen är över för detta år!

Förresten kan jag meddela att åka slalom med redig träningsvärk i lår och rumpa inte var det skönaste jag har gjort. Men det släppte mer och mer under dagen som tur var...

Ikväll blir det rehabpass samt axlar och lite mage. Kommer att köra tors&fre också sedan blir det vila lördag och söndag för att undvika svullnad i armen på operationsdagen. 

Vad kör Ni i dag?
Träning | Ulricehamn, armbrott, rehab, slalom, ulric | |
#1 - - Anonym:

Idag blev dey heat den nya realisen mycket axlar..... Men kul

#2 - - Frida:

Glömde skriva avsändare jö

Svar: Får se om jag kan testa den efter operationen! Ett bra pass utan massa koordination...;P Kram Frida
Karin Sundell

Upp