Operationen gjord!!

Så, då var äntligen operationen gjord! Det tog dem tre timmar att fixa i ordning allt som skulle göras. Bara att fixa med nervskadan tog en timma... 


En spik och en platta blev dock kvar där inne då de hade växt in i skelettet och risken var att det skulle kunna bli en spricka i armen om de "grävde" för hårt och för djupt... 


Det känns hur som helst oerhört skönt att det nu är klart, och vet Ni vad? Jag kan känna skillnad på värme och kyla med handen första gången sedan brottet. Så även om det fortfarande pirrar i handen och fingrarna så känns det jättebra att slippa frysa konstant. Jag kan också känna skillnad när jag tar på olika typer av material, nu är det inte som att konstant ta på en spikmatta - skönt! 


Läkaren trodde att resten av känseln skulle komma tillbaka när svullnaden gått ner. Jag längtar så efter att kunna hålla i dotterns hand på riktigt!!


Nu är jag sjukskriven i minst tre veckor, så efter ett par dagars vila och återhämtning blir det att ta tag i rehaben igen, längtar!


Lite blå och svullen...

Träning | armbrott, nervskada, operation, plattor, rehab, spikar | |
Upp