Helgens träning!

Helgen går fort som vanligt men jag har fått till tre riktigt bra pass sedan i fredags. Lördagens pass var ben och rumpa, fick sällskap av min kompis Frida och vi pushade varandra bra genom hela passet, så pass bra att jag känner mig som en anka när jag går i dag...

Det är så kul att jag har börjat få flera vänner som intresserar sig för styrketräning, har känt mig rätt ensam där ute tidigare. I bland är det skönt att bara sätta på sig lurarna och grotta ner sig bland vikterna, men det kan också vara skönt att ha en träningskompis! Gott att vara två så man kan peppa och pusha varandra genom tex ett långt och tufft benpass!

I dag fick jag sällskap av min käre make så vi har haft barnvakt sedan i går. Vi körde ett axel/bröstpass som gick riktigt bra! Bla fick jag till ett gäng omgångar på 5x30 kg i fri bänk. Armen kändes bra och balansen i lyften fanns där utan risk för att armbågen skulle skena i väg, kändes jättebra! Nu har jag bara 30 kg till innan jag är uppe på mitt gamla PB...

I morgon blir det vilodag och på tisdag får en heldag i slalombacken bli min träning. Sedan är det på't igen på onsdag!





Träning | armar, armbrott, axlar, bänkpress, rehab, styrketräning | |
Upp