HSPU och Pistols.

För Er som undrar hur det gick med handståendet i går så kommer en uppdatering här... 

Jag hade aldrig testat varken HandStand Pushups eller Pistols tidigare och trodde väl kanske inte alls på att jag skulle klara det egentligen. En av mina absoluta styrkor genom åren har alltid varit "pannbenet" så jag tänkte absolut inte ge mig utan en fight! 

Fick lite bra tips från en av deltagarna på WODen och frågade om han kunde hjälpa mig att passa benen första gången jag testade att "kasta" upp dem mot väggen, vilket han gärna gjorde. Efter att ha testat en gång med hjälp kände jag att detta skall jag fixa själv så det var bara att koppla på pannbenet och köra, och visst gick det! :D 

Vad det gäller Pistols så var höger ben inga problem att köra på, vänster var lite tuffare men gick bra om jag gjorde de lite långsammare. I slutet av WODen när jag började bli trött tog jag hjälp av en stolpe så att jag kunde hålla balans och en bra teknik. 

Tekniken är superviktig för mig! Hellre lite långsammare varv och ordentliga reps än snabba varv och taskig teknik! Då tror jag dessutom att skaderisken blir betydlig mindre...

Hur som helst så känner jag mig nöjd med min prestation! Oavsett vad det gäller så är det alltid en egoboost att klara av någonting man aldrig gjort tidigare och som man inte heller trodde att man skulle klara!

Ha en fantastisk dag alla!
Träning | HSPU, WOD, pistols | |
Upp